חניות מקורות לרכב – מה הן ומי זקוק להן?

לרוב, אנחנו נהנים מהאקלים הישראלי, בעיקר, מקרני השמש המחממות אותנו כמעט בכל ימות השנה. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם האקלים הישראלי, ובמיוחד אותה שמש זכורה לטובה, עלולים להוות אתגר משמעותי להתמודדות, במיוחד כאשר אין בידיכם הפתרון המתאים להתמודדות זו. את הדוגמה הטובה ביותר לפגיעה של איתני הטבע (וקרני השמש בכללן) באיכות החיים השוטפים שלנו, אנחנו פוגשים בכלי הרכב שלנו. שם, קרני השמש פוגעות מבלי רחם בצבעה החי של המכונית. נזקים נוספים עלולים להתרחש לכלי הרכב בעטיו של גשם חומצי, ואפילו ענף תועה שנשבר מהעץ ונופל על המכונית עלול להותיר את חותמו על צבעה, בדמותה של שריטה מכוערת הפוגעת במראה שלה. ברור לגמרי כי הפתרון ההגיוני לכך הוא חניות מקורות לרכב, כשכאן, מתחלקות חניות מקורות לרכב לשני סוגים עיקריים – חניות מקורות לרכב שהן בנויות וקבועות (כדוגמת חניונים מסודרים, פרגולות קבועות או חניה מתחת לעמודי הבניין) וחניות מקורות לרכב מסוג קל ומודולארי, אשר, לרוב, ניתנות להרכבה עצמית גם ללא ידע מוקדם או כישורים טכניים יוצאים דופן.

סוגי חניות מקורות לרכב – מקובע, בנוי ומודולארי

את סוגי החניות המקורות לרכבים ניתן לחלק באופן סכמטי לשלושה סוגי קירוי עיקריים:

  • חניות מקורות בנויות – סוג זה כולל את כל החניות המקורות הבנויות מלבנים או מבטון. לבניית חניה מקורה לרכב מהסוג זה, לרוב, תזדקקו לעזרת איש מקצוע. במרבית המקרים, חניה מקורה כזו תיבנה יחד עם הבית או בסמוך מאד למועד בנייתו, תוך שימוש בתוכניות מסודרות ובעזרת בעלי מקצוע (אדריכל, בנאי וכד').
  • חניות מקורות מקובעות – לסוג החניות המקורות הזה שייכות כל החניות שאינן בנויות מלבנים או בטון, אבל הן קבועות במקומן ובלתי ניתנות להזזה. פרגולות למיניהן, כמו גם גזיבואים וסוגי מבנים קלים אחרים (שהמשותף לכולם הוא היותם מקובעים למקומם) פותחים מגוון רחב של סוגי קירוי למחפשים להגן על הרכב שלהם מפני איתני הטבע ואיומי מזג האוויר. גם כאן, תזדקקו לעזרת בעל מקצוע, לפחות בשלב הקמת החניה המקורה.
  • חניות מקובעות מודולאריות – להבדיל משני סוגי חניות מקורות לרכב הקודמות שהזכרנו, החניות מסוג זה הן חניות בשיטת "עשה זאת בעצמך", מה שאומר, שהרכבתן אינה מסובכת, ולרוב, אפילו לא תידרשו לחוש טכני יוצא דופן כדי לבצע אותה, מאחר וההוראות המפורטות מצורפות לחבילה.

צל סאן – החברה המובילה בענף ההצללה – דואגת לרכב שלכם ולכם!

 

 

נשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן