סוכך לחניה בבניין משותף

  • המחירים מתייחסים לאיזור גוש דן (כפר סבא – יבנה)

סרטון המחשה להצללה לרכב:

חשיבות הסוכך בבניין משותף

הצללה ייעודית עבור הרכב הפרטי עוזרת לשמור עליו ומונעת בלאי, שחיקה וירידת ערך. הדרך הטובה ביותר להשיג הצללה היא באמצעות סוכך. הסוכך בנוי בדרך כלל בצורה של קשת ובעיצוב חדשני ומהודר. הוא מיוצר מברזל מגולוון ועמיד וישנה אפשרות לחיסכון בהוצאות באמצעות הרכבה עצמית.

סככה לרכב מיוצרת מבד שמשונית PVC במשקל נמוך של כמה מאות גרם בלבד. הברזל והפרופילים צבועים בצבע יסוד ועליהם מוסיפים שכבות צבע שומן. הקונסטרוקציה עצמה היא בצבע אפור מטאלי, לבן או קרם. המשמעות היא שניתן להשיג עם הסככה יתרון אסתטי ופונקציונאלי. הסוכך עונה על הצורך של בעלי רכבים והוא מאפשר לשדרג את הכניסה לבית ואת החנייה.

מלבד הבית הפרטי, הסוכך חשוב גם בבניין משותף. סוכך לחניה בבניין משותף מגדיר את השטח הפרטי של הדייר ומונע ויכוחים. במקביל, הוא מספק את ההצללה הנדרשת כדי להגן על הרכב. הסוכך מתאים לכל סוגי הבניינים המשותפים וגם לחניות צפופות במיוחד. הוא אידיאלי עבור מדינה עם אקלים חם ולח כמו ישראל ומיועד לקיץ ולחורף.

האם החניה נחשבת לרכוש פרטי?

חשוב להבחין בין חניה פרטית בבניין משותף לבין חניה שהיא חלק מהרכוש המשותף. באופן עקרוני, דייר שרוצה להתקין סככה לרכב בחניה שהיא חלק מהרכוש המשותף נדרש לקבל את הסכמת שאר הדיירים. לעומת זאת, בעל דירה שמשתמש ברכושו הפרטי יכול להקים סוכך בחניה המוצמדת לדירה ספציפית. במקרים אלו התנאי הוא שהסוכך ימוקם בתוך תחומי החנייה ושנוכחותו לא תמנע שימוש כזה או אחר מבעלי דירות אחרים בחניות או בשטח החניות. כמו כן, החוק אוסר על התקנה של סככה לרכב בבית משותף או פרטי תוך הפרעה לכלי רכב אחרים או להולכי רגל.

במילים אחרות, אין מניעה להציב גגון בשטח חניה פרטית ורק צריך למצוא את הסוכך המתאים. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבדוק את המפרט הטכני של הסוכך. במקביל, אפשר לברר מה הפרוצדורה לקבלת אישור להתקנת סוכך בשטח משותף מול מחלקת הרישוי ברשות המקומית. זו הדרך האידיאלית להגן על הרכב ולמנוע בלאי.

נשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן